Civil

„Olyan, mint most Budapest, csak sokkal jobb”

„Egy olyan Budapestet látok…” – folytatják a mesét az ÁlomBudapest második kampányvideójának szereplői: a KÉK, a Kerékpárosklub, az Energiaklub és a Magnet Bank munkatársai. Mi köti össze őket? Mindannyiuknak van egy képe egy jobb Budapestről, és tesznek is ezért.

letöltésA KÉK – Kortárs Építészeti Központ minden, amit a független és nyitott kulturális építészeti központ magába sűríthet: szakmai műhely, közös gondolkodás, kutatás és tanácsadás, örömkertészkedés – közösségi módon. Milyen lenne az ő ÁlomBudapestük? „Egy olyan hely, ahol a terek hozzárférhetőek, ahol az üres terek jelentőségeket jelentenek…”

A Magyar Kerékpárosklub azon túl, hogy rendszeresen bringás reggelit szervez a koránkelő, esőben is MKlogo (1)tekerők örömére, 2002 óta népszerűsíti a biciklis kultúrát. Közel kétezer tagja van, akik mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egyszer a kerékpározás a hétköznapi közlekedésünkben, megfelelő infrsatruktúrával, méltó helyet kapjon. Miről is álmodnának ők, minthogy: „mondjuk háromszor annyi ember üljön kerékpárra”.

Az Energiaklub ennél nagyobbat álmodott: „Leromlott ipari negyedek helyén új passzív házas épületeket”. Mennyienergiaklub-logore álomszerű mindez? Az Energiaklub Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ 25 éve dolgozik, hogy az energiahatékonyság a város működésének része legyen.

letöltésMagnetBank a gazdasági szemléletet a közösségi megoldásokkal ötvözi, így nem meglepő, hogy ÁlomBudapest-projektjük részeként közösségi kertet építenek, s közben arra törekszenek, hogy bizonyítsák, nem utópia, hogy: „A gazdasági szereplők társadalmi hasznot is termelnek„.

Milyen az ő ÁlomBudapestük?

spontán, inspiratív találkozások színhelye

tudnak közösségben élni

tudnak együttműködni, közösséget formálni

Nézd meg a videót is!

Kampányfelelős:

BEE Environmental Communication

A szerzőről

Civil Rádió