Itt a nyár, sokan nyaralnak. Hiába terveztem mára is három könyvet, a nyár közbeszólt. Elolvasott könyvek kupacai vannak az asztalomon, csak éppen nincs akivel beszélgessek róla. Még szerencse, hogy egy hasonló könyvimádóval hozott össze a kiadó, akivel két könyvről is tudok ma beszélgetni.
A könyv narrátora szemlélője a körülötte folyó nagyon zűrös életnek. Miközben mindenki az igazságot keresi, valójában nem látja meg, mert az igazság pont olyan, mint a gabonakörök. Ha az ember benne van a közepében, akkor nem látja, ha felülről nézi, akkor meg nem érti. Olvasható a fülszövegen ez a talányos mondat. Záporozik az olvasóra a magasröptű bölcselet, minden oldalra jut belőle. De hát valós válaszokat, csak valós kérdésekre lehet adni. S miközben ezt olvasom a könyvben, látni vélem az írót, amint kikacsint rám, hogy érted, nem?
A bemutatásra kerülő könyv az 1700-as évek második felében játszódik és formáját tekintve egy memoár. Egy apa meséli el fiának saját és fia történetét. Az apa az opera színpadok ünnepelt sztárja, s a kor szokásának megfelelően, gyermekkorában kasztrálták, hogy megőrizze hangjának szépségét. A legnépszerűbb szerzők írtak a kasztrált énekesek számára szerepeket. És bár tiltotta az egyház a gyermekek csonkítását, az utolsó ismert énekes halálakor már hangfelvétel is készült az előadásáról. S hogy lehet egy kasztráltnak gyereke, a regény e kérdésre is megadja a választ.
Bárdos Dórával beszélgettünk Jaroslav Rumpli: Gabonakörök. A death metal rövid története című könyvéről, amit a Typotex Könyvkiadó jelentett meg.
Szintén a Typotex Könyvkiadónál jelent meg Richard Harvell: A kasztrált című kötete. Bárdos Dórával beszélgetünk a könyvről.
A könyvekből Szabó Zoltán olvasott fel szemelvényeket.