Az ÁRH Magyarország egyik legnagyobb civil eseménysorozata, amelyen több száz szervezet és intézmény, helyi, kistérségi, megyei esemény hívja fel a figyelmet az állampolgári részvétel és a helyi cselekvés fontosságára.
A nemzetközi kampányhét legfontosabb célja, hogy minél szélesebb nyilvánosságot teremtsen az állampolgári cselekvések lehetőségének, erejének, általában a civil részvételnek, egyúttal az erre a hétre koncentrálódó események súlyukkal felkeltsék a média figyelmét az eseménysorozatra, általában a közösségi részvételre, s hogy megszólítsák, felelősségvállalásra buzdítsák a politikusokat, helyi, országos és nemzetközi szinten.
Az elmúlt években összesen több ezer akció/esemény valósult meg a Hét során csak Magyarországon, több-száz településen és több-száz közösség, civil szervezet csatlakozásával azért, hogy a civilek megmutassák, az állampolgárok részvétele nem csak utópia, hanem a legalapvetőbb közös ügy. És mindezt 20 országban. Az ÁRH alapvetően nem „nagy rendezvényekből” áll, erejét a csatlakozók és akciók/programok sokasága, sokszínűsége adja.
Mindent összevetve, a 2015-ös év kapcsán talán a legfontosabb, hogy a megannyi társadalmi-gazdasági-politikai fennforgás dacára idén is sikerült összesen 98 részvételi demokráciához kapcsolódó eseményt/akciót szervezni több mint 30 településen és összesen közel 190 civil szervezet, informális közösség közreműködésével.
Események
– Az események jelentős része vitákat, fórumokat generált helyi, vagy országos témák körül, tervek, megoldási alternatívák alakultak a találkozók nyomán
– Több tucat előadás, műhely, érzékenyítő és tudatosító program valósult meg civil szervezeteknél, az utcákon, intézményekben
– Számos helyszín/kezdeményezés cselekvéssel mutatta be a társadalmi szolidaritás és kölcsönösség lehetséges formáit (étel és ruhaosztás, könyv, tárgy adományok és csere programok, tüzelőkampány)
– Figyelemfelkeltő akciók és flashmobok, utcai demók, szabadtéri események és kiállítások, gyerek és felnőtt programok zajlottak az ország számos pontján
Esemény-visszajelzések és sajtóhírek itt olvashatók.
Egyebek
– Idén (is) a helyi és megyei média kapja a részvétel plecsnijét, hiszen az összesen nagyjából 45-55 médiareflexió többsége tőlük származik – nekik is köszönjük!
– Idén is országos on- és offline felmérés valósult meg a közbizalom és a részvétel hazai állapotáról, melyek feldolgozását a szervezők a napokban kezdik meg
– 2015-ben az esemény támogatói voltak a MACI és a MiUtcánk, így több megyei MACI találkozó valósulhatott meg, és többen figyelhettek föl rá az online térben is
TEdd, hisz teHETED!